Deklaracja dostępności

Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zswyszogrod.powiat-plock.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Placówka zapewnia wszechstronną i dostosowaną do treści orzeczeń i opinii pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Dla osób ze szczególnymi potrzebami sporządzane są Indywidualne Plany Terapeutyczne. Szkoła prowadzi ponadto stałą obserwację i diagnozę postępów w nauce uczniów oraz ocenę ich zachowania, tak by na bieżąco dostosowywać metody, techniki i programy do realizacji zadań opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawczych. Wszelkie działania w tym obszarze są podejmowane dla dobra dzieci/uczniów we współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami wyspecjalizowanymi instytucjami w szczególności by uniknąć stygmatyzacji czy dyskryminacji.

Na terenie placówki zatrudnieni są specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje i umiejętności sporządzania treści pozwalających na sporządzenie treści i ustalenie sposobów komunikacji z osobami z deficytami intelektualnymi.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Piotr Felczak

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do sekretariatu szkoły – mejlowo sekretariat@zs-wyszogrod.pl lub telefonicznie 24 231 11 00.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do sekretariatu szkoły:

  • Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie,
  • Adres: ul. Niepodległości 11a, 09-450 Wyszogród,
  • mejl: sekretariat@zs-wyszogrod.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Szkoła znajduje się w trzech obiektach: Budynek A (główny budynek szkoły) – obiekt dwukondygnacyjny, posiadający cztery wejścia. Budynek B (stołówka) – obiekt jednokondygnacyjny, posiadający sześć wejść. Budynek C (internat) – obiekt jednokondygnacyjny, posiadający dwa wejścia. Dojścia do wejść zostały w trwały sposób oznakowane. Główne wejście do obiektu posiada oznaczenie z nazwą placówki i jej adresem. W budynku głównym szkoły nie ma windy ani podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Każda z bram wjazdowych do obiektów szkoły posiada tablice informacyjne wskazujące drogi kierunkowe do budynków i wejść. Przy każdym wejściu do obiektów znajduje się punkt kontrolny, gdzie pełniony jest stały dyżur zapewniający bezpieczeństwo. Punkt ten pełni również funkcję punktu informacyjnego oraz umożliwia udzielenie wsparcia asystenta osobom wymagającym szczególnej pomocy.

Dostępność pochylni

W budynku A szkoły nie ma zamontowanych platform i pochylni. W głównym obiekcie szkoły (A) funkcjonuje system informacji głosowych. Pozostałe budynki są wyłączone z dostępności tego systemu.

Dostosowanie parkingów

Szkoła posiada dwa parkingi (pierwszy przed szkołą – 11 miejsc parkingowych oraz wewnętrzny – 18 miejsc parkingowych (w tym 3 koperty – miejsca dla dyrektora)). Na parkingu szkoły nie ma miejsc wydzielonych dla osoby z niepełnosprawnością.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W głównym obiekcie szkoły (A) funkcjonuje system informacji głosowych. Pozostałe budynki są wyłączone z dostępności tego systemu.

Dostępność tłumacza języka migowego

Na terenie placówki nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność alfabetu brajla

Na terenie placówki nie ma możliwości skorzystania z tłumacza usług języka Braille’a.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2025 15:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Kosiński
Ilość wyświetleń: 30
31 marca 2025 15:17 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 15:16 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 15:15 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.